In deze werkbladen worden alle overige kosten gebudgetteerd en berekend:
Werkblad Energiekosten |
Bekijk screenshot van dit werkblad |
Werkblad Schoonmaken en afvalverwerking |
Bekijk screenshot van dit werkblad |
Werkblad Onderhoud & reparaties |
Bekijk screenshot van dit werkblad |
In deze werkbladen worden alle overige kosten gebudgetteerd en berekend:
De berekening van de bijbehorende btw-bedragen wordt uitgevoerd ten behoeve van de liquiditeitsplanning.
In deze werkbladen wordt uitgegaan van een opsplitsing in kostensoorten (één werkblad per kostengroep) en maanden. Voor de volgende kostengroepen zijn reeds werkbladen opgesteld:
Tabelnummer | Kostengroep |
---|---|
01 | Energiekosten |
02 | Schoonmaken en afvalverwerking |
03 | Onderhoud en reparaties |
04 | Huur/pacht gebouwen |
05 | Huur/lease installaties en machines |
06 | Verpakking en verzending |
07 | Promotie en reclame |
08 | Overige bedrijfskosten |
09 | Verzekeringen |
10 | Overige verkoopkosten |
11 | Overige bedrijfsbenodigdheden |
12 | Overige kosten |
13 | nog in te vullen |
14 | nog in te vullen |
In het toepassingsbestand zijn naast de bovengenoemde twaalf werkbladen ook nog twee werkbladen opgenomen voor eventuele uitbreiding met extra kostengroepen. Verdere uitbreiding is mogelijk: de werkbladen Totaaloverzicht overige kosten per maand en Totaaloverzicht overige kosten gecumuleerd zijn ingesteld op maximaal twintig kostengroepen.
Bij toevoeging van nieuwe werkbladen (na werkblad 14) voor extra kostengroepen moeten de koppelingen op de werkbladen met de werkbladen Totaaloverzicht overige kosten per maand en Totaaloverzicht overige kosten gecumuleerd nog door de gebruiker zelf worden aangebracht.
Het jaartal van het betreffende planningsjaar en de maanden waarin btw-tarief 1 respectievelijk btw-tarief 2 ingaan, worden met behulp van koppelingen overgenomen uit het werkblad Geplande omzet en basisgegevens. Om de consistentie tussen alle bestanden met betrekking tot het budget te behouden, mogen deze gegevens hier niet worden gewijzigd. Om dit goed te laten werken dient u alle betrokken Exceldocumenten te downloaden en in dezelfde map te plaatsen.
Heeft u ook een verantwoordelijkheid in personeelsmanagement? Kijk dan ook op HR Praktijk voor zekerheid over wetten en regels!